BDAR
Close

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. 


Skubos tvarka atlikti VPĮ pakeitimai

Data

2020 03 17

Įvertinimas
3
VPĮ pakeitimai.jpg

Lietuvos Respublikos Seimas skubos tvarka priėmė Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimus, leidžiančius paprasčiau vykdyti tarptautines neskelbiamas derybas. Taip pat numatoma galimybė netaikyti privalomų pašalinimo iš pirkimo pagrindų išimtiniais atvejais, kai būtina užtikrinti viešojo intereso apsaugą, įskaitant visuomenės sveikatos ir aplinkos apsaugą. Įstatymą dar turi pasirašyti Lietuvos Respublikos Prezidentas.

Su pakeitimais susipažinti galite čia.

COVID-19 plitimas verčia veikti skubiai. Susiduriant su būtinų priemonių stygiumi, gydymo įstaigos, laboratorijos turi galimybę naudotis VPĮ nuostatomis, leidžiančiomis paprasčiau įsigyti būtinų prekių, paslaugų ar darbų.

Dažnai kliūtimi pirkimą atlikti greitai tampa vidinės organizacijų nusistatytos procedūros (pirkimų paraiškos, jų derinimas ir panašiai), tad verta persižiūrėti, ar jos tikrai proporcingos, esant ekstremaliai situacijai.

Sulaukiame klausimų, ką daryti su pirkimų planais ir suvestinėmis, jei juos reikia keisti, atsiradus nenumatytiems poreikiams. Pažymime, kad:

  • mažos vertės pirkimų įtraukti į viešai skelbiamą pirkimų suvestinę nebūtina;
  • jeigu reikia skubiai įsigyti būtinų prevencinių ar gydymo priemonių, įsigykite, o pirkimų planą pasikoreguosite lygiagrečiai;
  • paskelbtos pirkimų suvestinės skubos atveju keisti nereikia, tačiau svarbu tinkamai apskaičiuoti numatomo pirkimo vertę. Jeigu pirkimo vykdytojas sudaro nereguliaraus pobūdžio pirkimo sutartį, kurios per tam tikrą laikotarpį nenumatoma atnaujinti, pirkimo verte laikoma numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė. Jeigu sudaromos dvi to paties tipo sutartys, tačiau viena iš jų yra reguliaraus pobūdžio, o kita nereguliaraus – jų pirkimo vertė skaičiuojama atskirai. Pirkimų suvestinės tikslas – paviešinti verslo atstovams, kokie pirkimai numatomi, kad verslas turėtų laiko jiems pasirengti. Esant ekstremaliai situacijai, vykdant neskelbiamus pirkimus, pirkimų suvestinės paskelbimas verslui realios įtakos neturės, tad rekomenduojame orientuotis į viešojo pirkimo tikslą.

Atkreipiame dėmesį, kad:

  • esant skubai, galima vykdyti neskelbiamas derybas ir nesilaikyti įprastinių procedūrų, o tai reiškia, galima pirkti kuo skubiau tai, kas būtina. Išlieka prievolė sudaryti sutartį raštu (jei jos vertė yra 3 000 Eur be PVM, ar daugiau), bet jos turinys neprivalo atitikti visų įprastai viešojo pirkimo sutarčiai keliamų reikalavimų. Tai reiškia, jog sutartyje pakaktų informacijos, kas ir su kuo sudaro sutartį, dėl kokio objekto, už kokią vertę, kokie pristatymo terminai;
  • jeigu perkate prekes, paslaugas ar darbus ir pirkimo sutarties vertė yra iki 3 000 eurų be PVM, galima žodinė sutartis (išskyrus tarptautinio pirkimo atveju - visas sutartis privaloma sudaryti raštu). Įstaigoms, kurios reguliariai tokių prekių pirkimų nevykdo, ši suma turėtų būti pakankama, įsigyjant respiratorius ar dezinfekcines priemones;
  • jeigu pirkimo sutarties vertė yra iki 10 000 eurų be PVM, yra galimybė pirkti kreipiantis į vieną tiekėją, kas itin aktualu, šiuo metu esant respiratorių, dezinfekcinių priemonių stygiui.

Atkreipiame gydymo įstaigų dėmesį dėl būtinų prevencinių ir gydymo priemonių pirkimo - esant viruso protrūkiui, įprastai sunaudojamas priemonių kiekis gali stipriai išaugti. Primename, kad, esant būtinybei, vadovaudamiesi VPĮ 89 straipsniu, galite keisti turimas sutartis, papildomai įsigyjant būtinų priemonių ir nevykdyti naujų pirkimo procedūrų.

Kokie įstatymo straipsniai numato galimybes paprasčiau atlikti pirkimus, jau skelbėme - pranešimą galite rasti čia.