BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. 


LR Prezidentas pasirašė viešuosius pirkimus reglamentuojančių įstatymų paketą

Data

2022 12 29

Įvertinimas
1
VPĮ paketas.jpg

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda gruodžio 29 d. pasirašė Seime priimtus Viešųjų pirkimų įstatymo (VPĮ); Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje įstatymo; Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo bei Koncesijų įstatymo pakeitimus. Pokyčiai įsigalioja nuo 2023 m. sausio 1 d.

Viešųjų pirkimų Tarnyba (VPT), siekdama, kaip įmanoma, skubiau supažindinti pirkimų sistemos dalyvius su pakeitimais ir padėti suprasti, kaip tai bus taikoma praktikoje, iš karto po jų priėmimo, gruodžio 14 d., surengė VPĮ pakeitimų aptarimą nuotoliu. Primename, jog visą vaizdo įrašą ir pristatymo apie pakeitimus Nacionalinio saugumo nuostatose, pirkimų centralizavimo, pirkimų specialisto atestavimo, pasiūlymų vertinimo ir kitais klausimais skaidres galite peržiūrėti ČIA.

Aptarimo metu VPT specialistai atsakė į jiems pateiktus klausimus. Patiksliname informaciją, kuri buvo pateikta atsakant: komisijai, kuri bus sudaroma ne pirkimo procedūroms vykdyti, atestuoto specialisto nereikia.

VPT taip pat yra parengusi atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus (toliau DUK), kad pakeitimams įsigaliojus būtų galima kuo sklandžiau prisitaikyti prie naujos tvarkos. Žiūrėti lentelę žemiau.

O norinčiuosius susipažinti su Koncesijų įstatymo pakeitimais kviečiame perskaityti Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) parengtą informaciją. Nuo naujų metų įsigalioja Koncesijų įstatymo pakeitimai. Ką reikia žinoti? | PPP Lietuva.

 

DUK lentelė

Nr.

Klausimas

Atsakymas

1

Ar sudarant komisiją ne pirkimo procedūrų vykdymui, joje turi būti pirkimų specialisto pažymėjimą turintis specialistas?

Ne.

2

Ar nuo 2023 m. sausio 1 d. vis dar reikalinga pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą?

Taip.

3

Kaip turi būti suprantama mažos vertės neskelbiamos pirkimo riba, ar 14 999,99 Eur be PVM ir mažiau, ar lygiai 15 000 be PVM ir mažiau?

Lygiai 15 000 Eur be PVM ir mažiau.

4

Ar neskelbiamos apklausos pirkimo vertės padidinimas iki 15 000 be PVM reiškia, kad iš VšĮ CPO LT katalogo privalu pirkti tik viršijus 15 000 be PVM?

 

Taip, jeigu neskelbiamas pirkimas viršija 15 000 be PVM, tuomet perkančioji organizacija privalo įsigyti iš VšĮ CPO LT katalogo, jeigu galimos įsigyti prekės, paslaugos ar darbai atitinka perkančiosios organizacijos poreikius ir perkančioji organizacija negali prekių, paslaugų ar darbų įsigyti efektyvesniu būdu racionaliai naudodama tam skirtas lėšas.

5

Kur galima rasti Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintas tipines sutarties sąlygas?

Tipines sutarties sąlygas bus privaloma taikyti, kai bus priimtas atskiras sprendimas dėl privalomo tam tikrų sutarties sąlygų taikymo tam tikriems pirkimams. 2023 m. sausio 1 dieną tokių dar nebus. Kol nebus parengta tipinių sutarčių sąlygų, arba net kai jos bus parengtos, tačiau atskiru įsakymu nepadarytos privalomomis, tol jų naudoti ir nereikės, atitinkamai sutartis kiekviena perkančioji organizacija rengs pati, kaip ir iki šiol.

6

Kokiu būdu turės būti pateiktas pagrindimas netaikyti tipinių sutarties sąlygų?

Pagrindimas nurodomas VPĮ 96 straipsnio 2 dalies 1 punkte nurodytoje pirkimo procedūrų ataskaitoje.

7

Ar tipinės sutarties sąlygos bus privalomos mažos vertės pirkimams?

Ne, nebus privalomos.

8

Ar tipinės sutarties sąlygos bus privalomos perkantiesiems subjektams?

Kol kas tokia prievolė nenumatyta.

9

Ar kuriant pirkimą CVP IS praleisti žingsnį „Susipažinimo su pasiūlymais nustatymai“, ar vis tiek pridėti komisijos narius, bet tik nepildyti vokų plėšimo protokolo?

Galima praleisti šį žingsnį ir nesuvedinėti komisijos narių į CVP IS.

10

Ar susipažįstant su pasiūlymais CVP IS priemonėmis visais atvejais nereikia ne tik protokolo, bet ir kvorumo, t. y. ar gali su pasiūlymais susipažinti tik vienas komisijos narys?

Taip, nereikia ne tik protokolo, bet ir komisijos posėdžio.

11

Ar šiemet pradėtiems pirkimams (ne mažos vertės), kurių procedūros nusikels į ateinančius metus, tokių pirkimų komisijoje dar neturės būti atestuotas narys? Ar reikės keisti tokias komisijas įtraukiant atestuotą narį, jei tokio nebūtų?

Šiuo atveju procedūros pradėtos vykdyti iki Įstatymo pakeitimų įsigaliojimo, tęsiamos pagal pirkimo pradžios metu galiojusį reglamentavimą. Taigi pirkimą galima tęsti tos pačios sudėties komisija (be atestuoto specialisto).

12

Jeigu pirkimas pradėtas 2022 m., bet susipažinimas su gautais pasiūlymais bus 2023 m. - ar reikės vokų plėšimo protokolo?

Taip. Procedūros pradėtos vykdyti iki Įstatymo pakeitimų įsigaliojimo, tęsiamos pagal pirkimo pradžios metu galiojusį reglamentavimą.

13

Ar  teisingai suprantame, kad nuo 2023 m. vadovaujantis VPĮ atliekant mažos vertės pirkimus, pirkimus pagal dinaminę pirkimo sistemą, atnaujintą varžymąsi pagal preliminariąsias sutartis, nei vienas komisijos (jeigu ji sudaroma) narys gali neturėti viešųjų pirkimų specialisto pažymėjimo?

Taip, teisingai.

14 Ar teisingai suprantame, kad nuo 2023 m. vadovaujantis PĮ atliekant mažos vertės pirkimus nei vienas komisijos (jeigu ji sudaroma) narys gali neturėti viešųjų pirkimų specialisto pažymėjimo? Taip, teisingai.
15

Kur skelbiamas tiekėjų, kurių atitikties nacionalinio saugumo interesams pagal VPĮ 37 str. 9 d. ir 47 str. 9 d. nereikia tikrinti, sąrašas?

Tokių įmonių sąrašas Lietuvos Respublikos Nacionaliniam  saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme, jį galima rasti čia:

IX-1132 Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymas (lrs.lt)

16

Ar nuo 2023 m. sausio 1 d. perkančioji organizacija turi būti atnaujinusi pirkimų organizavimo ir pirkimų vidaus kontrolės taisykles ir kitus su pirkimais susijusius dokumentus pagal nuo 2023 m. sausio 1 d. įsigaliosiančius Įstatymo pakeitimus?

Perkančioji organizacija gali nuo 2023 m. sausio 1 d. nekeisti pirkimų organizavimo ir pirkimų vidaus kontrolės taisyklių, jeigu jos iš esmės neprieštarauja Įstatymo nuostatoms, tačiau numato griežtesnę tvarką (pavyzdžiui, jei perkančioji organizacija yra nusimačiusi, kad su pasiūlymais komisija susipažįsta posėdyje, tokiu atveju, iki pakeitimo komisija turi veikti pagal vidinę griežtesnę tvarką).

17

Ar nuo 2023 m. sausio 1 d. perkančioji organizacija turi būti atnaujinusi pirkimo dokumentus pagal nuo 2023 m. sausio 1 d. įsigaliosiančius įstatymo pakeitimus?

Perkančioji organizacija privalo atnaujinti pirkimo dokumentus iki pirmo pirkimo, kuris bus pradėtas vykdyti po 2023 m. sausio 1 d., pradžios.  Atkreipiame dėmesį, kad Tarnyba yra atnaujinusi pašalinimo pagrindų lentelę, ją galima rasti čia:

Gairės, rekomendacijos, pranešimai | Viešųjų pirkimų tarnyba (lrv.lt)

18 Ar galima taikyti naujai priimtus VPĮ pakeitimus anksčiau nei
nuo 2023 m. sausio 1 d. pradėtoms pirkimo procedūroms?
Ne, įstatymas numato, kad pirkimo procedūros tęsiamos pagal pradėtą teisinį reguliavimą, išskyrus nacionalinio saugumo nuostatas, kurios taikomos ir pirkimams, kurie pradėti, bet nesuėjo pasiūlymų/paraiškų pateikimo terminai, taip pat sukurtoms dinaminėms pirkimo sistemos ir preliminariosioms sutartims.