BDAR
Close

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. 


Dėl Registrų centro tvarkomos elektroninės paslaugos „E. sąskaita“ naudojimo

Data

2017 06 27

Įvertinimas
0
hook-829942_1920.jpg

2017-07-01 įsigaliojus naujam Viešųjų pirkimų įstatymui (VPĮ) ir Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ir pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymui (PĮ) atsiskaitymo dokumentai vykdant pirkimo sutartis, taip pat ir sutartis, kurios buvo sudarytos iki 2017 m. birželio 30 d., turi būti teikiami naudojantis informacinės sistemos „E. sąskaita“ priemonėmis, išskyrus:

  • jeigu mobilizacijos, karo ir nepaprastosios padėties atvejais dėl „E-sąskaita“ sistemos pažeidimų sąskaitų pateikti per sistemą negalima
  • kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu.

Jeigu tiekėjas nepateikia E. sąskaitos, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas (toliau kartu – perkančioji organizacija) turi teisę neatlikti mokėjimo.

Reikalavimas teikti E. sąskaitas taikomas ir sutartims, sudarytoms atlikus mažos vertės pirkimus.

 

Elektroninę paslaugą „E. sąskaita“ teikia Registrų centras, o konsultacinė medžiaga ir instrukcijos pateikiamos tinklalapyje www.esaskaita.eu. Viešųjų pirkimų tarnyba, bendradarbiaudama su Registrų centru, tik teikia jam informaciją apie Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) perkančiųjų organizacijų paviešintas sutartis, sutarčių pakeitimus ir CVP IS registruotų perkančiųjų organizacijų sąrašus.

 

Perkančiosios organizacijos nuo 2015-01-01 sudarytas sutartis, laimėjusių dalyvių pasiūlymus ir atliktus sutarčių pakeitimus turi viešinti CVP IS.

Nuo 2017-07-01 laimėjusių dalyvių pasiūlymų, sudarytų pirkimo sutarčių, preliminariųjų sutarčių ir šių sutarčių pakeitimų, išskyrus konfidencialią informaciją, viešinimas taip pat yra privalomas, išskyrus:

  • kai pasiūlymas pateikiamas žodžiu;
  • kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu;
  • pirkimams, kurie atlikti neskelbiamų derybų būdu (mažos vertės pirkimų atveju – neskelbiant apie pirkimą) ir sutartis sudaryta su fiziniu asmeniu:
  • jeigu prekes patiekti, paslaugas teikti ar darbus atlikti gali tik konkretus tiekėjas – dėl išimtinių teisių apsaugos arba konkurencijos nėra dėl techninių priežasčių (VPĮ 71 str. 1 d. 2 p. b, c; PĮ 79 str. 1 d. 3 p. b, c);
  • kai perkamos mokymų paslaugos, ekspertų teikiamos intelektinės paslaugos, ekspertinio vertinimo paslaugos (VPĮ 71 str. 6 d. 6, 7, 9 p.; PĮ 79 str. 6 d. 5, 6, 7 p.).
  • perkant iš konkretaus tiekėjo unikalų meno kūrinį ar meninį atlikimą (VPĮ 71 str. 1 d. 2 p. a; PĮ 79 str. 1 d. 3 p. a);
  • laimėjusio dalyvio pasiūlymo, pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties dalims, kai nėra techninių galimybių tokiu būdu paskelbti informacijos.

Viešinimas atliekamas ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo ar jų pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal jį pradžios.

 

Naujų sutarčių sudarymas

Perkančiosios organizacijos, sudarydamos naujas pirkimo sutartis (kai pirkimas pradėtas po 2017-07-01), turi nurodyti, jog pridėtinės vertės mokesčio sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros, kreditiniai ir debetiniai dokumentai bei avansinės sąskaitos būtų teikiami naudojantis tik informacinės sistemos „E. sąskaita“ priemonėmis.

Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose turi nurodyti, kad tiekėjas skaičiuodamas pasiūlymo kainą turi įtraukti visas išlaidas. Pirkimo dokumentuose pateikiamoje pasiūlymo formoje galima išskirti eilutę, į kurią tiekėjas, teikdamas pasiūlymą, įtrauktų išlaidas „E. sąskaitai“.

 

Iki 2017-07-01 sudarytų sutarčių vykdymas

Nuo 2017-07-01 atsiskaitymas per „E. sąskaita“ taikomas ir sutartims, sudarytoms iki 2017-07-01. Perkančioji organizacija tiekėjus apie naudojimąsi „E. sąskaita“ informuoja raštu, elektroniniu paštu ar telefonu. Tam nereikia atlikti sutarčių keitimų ar pasirašyti papildomų susitarimų.

Jeigu pirkimas pradėtas iki 2017-07-01 ir į sutarties kainą nebuvo įtrauktos išlaidos „E. sąskaitai“, perkančioji organizacija gali papildomai sumokėti tiekėjo patirtas išlaidas dėl sąskaitų pateikimo per „E. sąskaita“ sistemą, išskyrus, jeigu dėl šių išlaidų keistųsi pirkimo vertė (būtų viršyta mažos vertės pirkimo riba, kai sutartis sudaryta vykdant mažos vertės pirkimą, arba pasiekta tarptautinio pirkimo vertės riba, kai sutartis sudaryta vykdant supaprastintą pirkimą). Pirkimo sutarties keisti ar pasirašyti papildomų susitarimų dėl to nereikia – perkančioji organizacija pagal gautas sąskaitas tiekėjui sumoka išlaidas, patirtas teikiant sąskaitas per sistemą.

Perkančiosios organizacijos tokiu atveju gali apmokėti tik tiekėjo faktiškai patirtas išlaidas, kurios už vieną sąskaitą sudaro 0,58 Eur.

Atnaujinta: 2017-08-21 LR Finansų ministro įsakymu Nr. 1K-302 sumažintas atlyginimo VĮ Registrų centrui už vienos sąskaitos pateikimą dydis - vietoje 0,58 Eur nustatytas 0,28 Eur.

 

Vidaus sandorių vykdymas

Atsiskaitymo dokumentų teikimas per „E. sąskaita“ sistemą taikomas ir vidaus sandoriams, išskyrus vidaus sandorius, sudarytus iki 2017-06-30.

 

PASTABA

Šiuo metu vyksta sistemų derinimo darbai, todėl naujausią informaciją apie galimybę naudotis „E. sąskaita“ sekite Registrų centro tinklalapyje http://www.registrucentras.lt/ ir Viešųjų pirkimų tarnybos tinklalapyje http://vpt.lrv.lt/.

Perkančiosios organizacijos, kurios dėl naudojamų buhalterinės apskaitos sistemų dar nėra atlikusios programavimo darbų, kad pritaikytų jas darbui su „E. sąskaita“, turėtų kaip įmanoma greičiau tai padaryti.