Asmens duomenų apsauga vykdant sutarčių bei pasiūlymų viešinimo prievolę

Data

2018 11 30

Įvertinimas
7
konfid.jpg

Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba) dažnai sulaukia klausimų, kaip tinkamai įvykdyti viešųjų pirkimų įstatymo  86 straipsnio 9 dalyje nustatytą prievolę CVP IS viešinti laimėjusį pasiūlymą, pirkimo sutartis ir jų pakeitimus. Vienas dažniausiai pasitaikančių klausimų yra ar fizinio asmens, su kuriuo sudaryta pirkimo sutartis, vardas, pavardė kartu su pirkimo sutarties kaina gali būti paviešinti CVP IS.

Siekiant išsiaiškinti, kaip viešųjų pirkimų kontekste galėtų būti taikomos asmens duomenų apsaugos taisyklės, Tarnyba kreipėsi į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją (toliau – VDAI).

Viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – VPĮ) 86 straipsnio 9 dalyje nustatyta, kad „Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams <...> turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje <...>“.

VDAI paaiškino, kad vadovaujantis VPĮ, „duomenų valdytojas, t. y. perkančioji organizacija, turi teisinę prievolę CVP IS paskelbti laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus. Tačiau VPĮ 86 straipsnio 9 dalyje informacijos viešinimas yra apribotas sąlyga, kad jos atskleidimas negali prieštarauti duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis (toliau – Reglamentas) nedraudžia tvarkyti asmens duomenų, įskaitant jų skelbimą viešai, tačiau nustato taisykles, kuriomis vadovaujantis turi būti tvarkomi asmens duomenys“.

Įgyvendinat minėtą perkančiųjų organizacijų teisinę prievolę, būtina užtikrinti, kad nebūtų pažeistos Reglamento nuostatos, reikalaujančios tvarkyti (skelbti) tiek duomenų, kiek reikia siekiant atitinkamų tikslų – aptariamu atveju – užtikrinti viešųjų pirkimų skaidrumo ir tiekėjų lygiateisiškumo principus, pavyzdžiui, skelbti tik tiek asmens duomenų, kiek reikia identifikuoti konkretų fizinį asmenį kaip ūkio subjektą, t. y. fizinio asmens vardą, pavardę, individualios veiklos pažymėjimo arba verslo liudijimo numerį.

Vadovaujantis VDAI nuomone, fizinio asmens, su kuriuo sudaryta pirkimo sutartis, vardo, pavardės paskelbimas, viešinant laimėjusį pasiūlymą, pirkimo sutartį ir jos pakeitimus CVP IS neprieštarauja duomenų apsaugą reglamentuojantiems teisės aktams, jeigu tai atliekama vykdant teisinę prievolę[1], todėl minėta informacija turi būti skelbiama CVP IS kartu su pirkimo sutarties kaina taip užtikrinant viešųjų pirkimų skaidrumą.

 

[1] Pavyzdžiui 86 straipsnio 9 dalyje nustatytą pareigą viešinti laimėjusio tiekėjo pasiūlymą, sutartį bei sutarčių pakeitimus, išskyrus toje pačioje dalyje nurodytas išimtis.