Perkančiosioms organizacijoms

Viešųjų pirkimų įstatymas nereglamentuoja tokio skaičiaus, todėl išviešinamoje informacijoje turėtų atsispindėti visi tiekėjo padaryti ir konstatuoti pirkimo sutarties esminiai pažeidimai ar esminiai pirkimo sutarties neįvykdymai ar netinkami įvykdymai.

Atsakyta 2016-01-05

Perkančioji organizacija Nepatikimų tiekėjų sąraše nurodo kiekvieną ūkio subjektų grupės narį atskirai.

Atsakyta 2016-01-05

Teisės aktuose nėra įtvirtintas esminių pirkimo sutarties pažeidimų sąrašas. Kiekvienu atveju tai vertinama individualiai, atsižvelgiant į konkrečias pirkimo sutarties sąlygas ir jų vykdymo aplinkybes.

Atsakyta 2016-03-21

Perkančiosios organizacijos. Viešųjų pirkimų tarnyba atsakinga tik už Nepatikimų tiekėjų sąrašo administravimą – techninę galimybę perkančiosioms organizacijoms viešai paskelbti nepatikimus tiekėjus. Už informacijos teisingumą ir korektiškumą atsakingos pačios perkančiosios organizacijos.

Atsakyta 2016-03-21

Taip, turi. Teismų praktikoje yra nurodyta, kad esminis pirkimo sutarties pažeidimas, kurio pagrindu yra vienašališkai nutraukiama sutartis, yra ultima ratio priemonė, t. y.  taikomas tik kraštutiniu atveju. Todėl perkančioji organizacija ir tiekėjas turi kooperuotis, ir stengtis išsaugoti viešojo pirkimo sutartį. Nepavykus susitarti ir matant, kad sutartis yra tinkamai neįvykdyta ar nevykdoma su tiekėju gali būti nutraukiama sutartis.

Atsakyta 2016-03-23

Viešinant duomenis apie fizinį asmenį turėtumėte užtikrinti, kad nebus pažeistos Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatos. Pavyzdžiui:

  • Skelbti tik tiek asmens duomenų, kiek reikia identifikuoti konkretų fizinį asmenį kaip ūkio subjektą (pavyzdžiui, fizinio asmens vardą, pavardę, individualios veiklos pažymėjimo arba verslo liudijimo numerį).
  • Neskelbti ypatingų asmens duomenų ir asmens kodo.
  • Neskelbti fizinio asmens kontaktinių duomenų (pavyzdžiui, fizinio asmens abonento, telefono ryšio numerio, nors ir naudojamo verslo tikslais ar darbinių funkcijų vykdymui, fizinio asmens gyvenamosios vietos adreso) be jo sutikimo ir pan.

Kviečiame susipažinti su Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos vieša konsultacija dėl skelbiamų fizinių asmenų duomenų apimties, su kuria galite susipažinti čia.

Atsakyta 2016-03-23

Pavyzdinio esminio pirkimo sutarties sąlygų sąrašo nėra, nes kiekvienu atveju dėl pirkimo objekto ypatybių, esminės sąlygos gali būti skirtingos. Tačiau teismų praktikoje išskiriama, kad pavyzdžiui, terminas, kokybė gali būti laikomos esminėmis sutarties sąlygomis. Todėl perkančioji organizacija nustatydama esmines sutarties sąlygas kas kartą turėtų vertinti kokias sąlygas turėtų laikyti esminėmis, priklausančiomis nuo pirkimo objekto.  Primename, kad perkančioji organizacija negali parengti tokių esminių pirkimo sutarties nuostatų, kurios pažeistų imperatyviąsias teisės normas (Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – CK) 1.80 straipsnis; CK 6.157 straipsnis.), teisės principus ( CK - 1.5 straipsnis), būtų neatitinkančios proporcingumo ir  protingumo  reikalavimų.

Atsakyta 2016-03-23

Perkančioji organizacija, nustatydama esmines sąlygas, turi užtikrinti, kad parengtos sąlygos nebus diskriminuojančios ir neproporcingos, atitiks bendruosius teisės principus, veiks pagal teisingumo, sąžiningumo, protingumo reikalavimus bei užtikrins šalių lygiateisiškumą, proporcingumą, teisėtus lūkesčius ir nepiktnaudžiaus teise. Todėl perkančioji organizacija, kaip esmines sąlygas nurodo tas, svarbiausias, sąlygas, kurių neįvykdymas turėtų esminės reikšmės perkančiajai organizacijai.   

Atsakyta 2016-03-23

Paskutinė atnaujinimo data: 2016-01-05